Institutional climate and work performance of teachers of the National University Micaela Bastidas de Apurímac – Peru

Main Article Content

Pablo R. Zuloaga_Candia

Abstract

The investigation was born with unknowns such as knowing the physical and mechanical properties of the porous concrete tested in the rains of the tracks of the Abancay district. Its objectives are: To establish the compressive stability, modulus of rupture and to evaluate the absorption of porous concrete, using the standard practical norm to select proportions for normal concrete, it helps in the elaboration of porous concrete with compressive stability (f¨ c = 210 kg/cm2) with 12, 17 and 22% voids. Conclusions: The T1 procedure with 12% vacuum of Spindle 8 has greater stability, approaching the level of stability required for this type of porous concrete and for the type of tracks, it has been observed that Spindle 67 is lower in resistance in each one of the void percentages with respect to Spindle 8, then the T2 procedure is very important for the design of porous concrete, the modulus of rupture of the T1 procedures of 12% void and T2 at 17% void of Spindle 8 does not is significantly different, however T1 is different than T3 of 22% void percentage of Spindle 8 and 67. So the treatment is adequate.

Article Details

How to Cite
Institutional climate and work performance of teachers of the National University Micaela Bastidas de Apurímac – Peru. (2022). Micaela Revista De Investigación - UNAMBA, 3(1), 51-56. https://doi.org/10.57166/micaela.v3.n1.2022.78
Section
Artículos
Author Biography

Pablo R. Zuloaga_Candia , Universidad Nacional Micaela Bastidas de Apurímac - Perú

Zuloaga Candia Pablo Rubén, Doctor de Administración de la Educación en Universidad Cesar Vallejo de Trujillo, maestría de Gestión de la Educación Universidad Alas Peruanas, Ingeniero de Minas Universidad Nacional de San Antonio Abad del Cusco, Bachiller en Ingeniería de Minas Universidad Nacional Micaela Bastidas del Cusco, Docente Universitario 2003 al 2022 18 años en la Universidad Nacional Micaela Bastidas de Apurímac y Asociado a la Comunidad Científica del Cusco.

How to Cite

Institutional climate and work performance of teachers of the National University Micaela Bastidas de Apurímac – Peru. (2022). Micaela Revista De Investigación - UNAMBA, 3(1), 51-56. https://doi.org/10.57166/micaela.v3.n1.2022.78

References

.Atoche, R., Guillermo, S., Salgado , C. A., Huapaya , J. A., Carrillo, M. M. A. F., Márquez, M. M. C., & Corcuera, M. L. C. Factores que limitan la gestión de las políticas de desarrollo económico lo-cal en la municipalidad provincial de Abancay , Universidad Nacional “Micaela Bastidas” de Apu-rímac. (2013).

.Calcina Calcina, Y. El clima institucional y su incidencia en el desempeño laboral de los docentes de la Facultad de Ciencias Sociales de la Universidad Nacional del Altiplano y Facultad de Ciencias de la Educación Universidad Andina Néstor Cáceres Velásquez-Perú 2012. Comuni@ cción,5(1), 22-29. (2014).

.Molina Menacho, R. D..Diagnóstico del sistema de gestión de la calidad de los servicios educativos en las instituciones educativas públicas rurales de nivel primerio del distrito de Pacucha, provincia de Andahuaylas. (2012)

.Rivera, B. C., Muriel, F. C. V., & Nova, M. R. Plan de mejoramiento de variables del clima organi-zacional que afectan al desempeño laboral en una entidad del Estado. Suma de Negocios, 5(10), 69-73. (2014).

.Serna Casilimas, N., & Peralta, M. C. La incidencia del liderazgo en el clima organizacional (Doctoral dissertation). (2012). https://doi.org/10.1016/S2215-910X(14)70012-6