An IoT Based Weather Station Monitoring System with a Telegram bot

Main Article Content

Lintol Contreras-Salas
Manuel J. Ibarra-Cabrera

Abstract

This research work presents the prototype of a low-cost weather station, with a system of queries made from the Telegram bot. The system includes planning, design, programming and testing for the weather station using Raspberry Pi and Arduino Uno boards and sensors for data reading: temperature, humidity, UV and rain gauge. The user can monitor this data, making queries through the social network Telegram or the website. Field tests were conducted on the rooftop of a house during the months of October, November and December 2022 and the results show that the system works properly.

Article Details

How to Cite
An IoT Based Weather Station Monitoring System with a Telegram bot. (2023). Micaela Revista De Investigación - UNAMBA, 4(1), 31-36. https://doi.org/10.57166/micaela.v4.n1.2023.94
Section
Artículos

How to Cite

An IoT Based Weather Station Monitoring System with a Telegram bot. (2023). Micaela Revista De Investigación - UNAMBA, 4(1), 31-36. https://doi.org/10.57166/micaela.v4.n1.2023.94

References

V. Ochoa, «Un 67% de clientes se aleja de un servicio por mala atención,» Gestión , 08 Agosto 2018.

M. Minaya, «Gestión pública y burocracia: ¿Problema de nunca acabar?,» Stakeholders, 2017.

D. d. P. Apurimac, «Defensoría del Pueblo en Apurímac atendió más de 1080 quejas, petitorios y consultas durante el año 2020,» Defensoria del

Pueblo , Abancay, 2021.

A. Aguirre M., «Servicios en Chile, aún una tarea pendiente.,» AMCHAM Chile, 2016.

G. F. Iribarren, «Gabriel Farias Iribarren,» 22 Octubre 2015. [En línea]. Available:

https://gabrielfariasiribarren.com/que-es-la-calidad/.

Secretaria de gestion Publica, «Política Nacional de Modernización de la Gestion Publica,» AC Publica, Lima, 2020.

J. E. Aguilar Morales, Servicio al Cliente, México: Network de Psicologia Organizacional , 2019.

Secretraria de Gestion Publica- Subsecretaria de calidad y Atencion al Cuidadano, Norma Tecnica para la

Gestion de la calidad de servicios en el sector Publico, LIma, 2018.

G. S. Tapia Montero y B. A. Artega Mora, «Evaluación de la calidad percibida del servicio por consumidores en los restaurantes de la cuidad de Milagro,» Journal of Business, vol. 4, nº 2, pp. 169-176-199, 2020.

«SATISFACCIÓN DEL USUARIO Y CALIDAD DE ATENCIÓN DEL SERVICIO DE MEDICINA INTERNA DEL HOSPITAL DANIEL ALCIDES CARRIÓN, HUANCAYO - PERÚ,» Scielo, vol. 20, nº 3, pp.

-403, 2020. https://doi.org/10.25176/RFMH.v20i3.3123

AITECO Consultores, «AITECO Consultores,» 2023. [En línea]. Available: https://www.aiteco.com/teoria- de-la-equidad/. [Último acceso: 2023].

J. C. Flores Vega, «Calidad de servicio y su relación con la satisfacción del cliente en la Empresa Casa

Blanca,» Huancayo, 2019.

I. Thompson, «La Satisfaccion del Cliente,» Rev Med, Bolivia, 2019.

R. Hernandez Sampieri, C. Fernandez Collado y P. Baptista Lucio, Metodologia de la Investigacion, Mexico

D.F.: McGRAW-HILL / INTERAMERICANA EDITORES, S.A. DE C.V., 2014.

J. G. Silva Triveño, B. A. Macias Hernandez, E. Tello Leal y J. G. Delgado Rivas, «La relacion entre la calidad de servicio, satisfaccion del cliente y lealtad del cliente: un estudio de caso de una empresa comercial en Mexico,» CienciaUAT, vol. 15, nº 2, pp. 85-101, 2021. https://doi.org/10.29059/cienciauat.v15i2.1369

S. J. Rivera Reyes, «La calidad de servicio y la satisfacción de los clientes de la empresa Greenandes

Ecuador,» Ecuador, 2019.

M. Y. Garcias Vivanco, «Calidad del Servicio y su Relación con la Satisfacción del Cliente de la Empresa Electro Sur Este S.A.A de la Provincia de Andahuaylas, Región Apurímac - 2016,» Andahuaylas, 2016.

M. Puma Quispe , «Calidad de servicio y satisfacción de los clientes en los hospedajes de la ciudad de Tambobamba, provincia de Cotabambas, Apurímac – 2017,» Tambobamba, 2017.